Σελίδες

Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Αμυγδαλία με την τεχνική φυσήματος με καλαμάκι

Τεχνική φυσήματος με καλαμάκι και τυπώματος
Μήπως σας άρεσε αυτός ο πίνακας;;;Αναρωτιέστε ποιου ζωγράφου είναι;
ενός "μικιού" προνηπίου της τάξης μου!!!!
Και είναι τόσο εύκολο που δεν θα το πιστεύετε!!!!!!!
Σήμερα ένα "μικιό"  έφερε ανθισμένες αμυγδαλιές από την αυλή του σπιτιού του.Στο χωριό μας παρόλο το χιόνι οι αμυγδαλιές κατάφεραν να ξεπροβάλλουν και να μας φέρουν το μήνυμα του ερχομού της άνοιξης!Όλοι μας ενθουσιαστήκαμε !Τις βάλαμε στο βάζο δίπλα στις χειμωνιάτικες κατασκευές μας.Και έτσι προέκυψε η σημερινή μας θεματική προσέγγιση!


Αφού ενημερωθήκαμε για την αμυγδαλιά και συλλέξαμε πληροφορίες θελήσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας αμυγδαλιές! Επιλέξαμε να κάνουμε καδράκια όπως τον πίνακα του Βαν Γκογκ!
Για να δούμε λοιπόν βήμα -βήμα πως αντιγράψαμε τον Βαν Γκογκ.
__________________________________________________________

Τι θα χρειαστούμε;
  • Τέμπερες 
  • χαρτόνι κάνσον
  • καλαμάκια
  • κυπελάκια για τις μίξεις των χρωμάτων
Βήμα 1ο
Σε ένα κυπελάκι βάζουμε τέμπερα για τον κορμό της αμυγδαλιάς και τον αραιώνουμε με νερό (τόσο όσο όταν φυσάμε το υγρό να κυλάει). Εγώ προτίμησα να χρησιμοποιήσω μαύρο χρώμα τέμπερας και ένα ελαφρώς γκρίζο χαρτόνι, όμως εσείς μπορείτε να διαλέξετε ότι επιθυμείτε και σας αρέσει

Βήμα 2ο
Με το πινέλο ρίχνουμε μερικές σταγόνες χρώμα στη βάση του χαρτονιού μας.
Με ένα καλαμάκι φυσάμε προς τα πάνω και επεκτείνουμε τον κορμό της αμυγδαλιάς.Μετά φυσάμε σε άλλη κατεύθυνση και κάνουμε τα κλαδάκια.Αφήνουμε να στεγνώσει....


Βήμα 3ο
Βουτώντας το δάχτυλο μας σε άσπρη τέμπερα αφήνουμε το δαχτυλικό μας αποτύπωμα πάνω στα κλαδιά



Βήμα 4ο
Με την ροζ τέμπερα κάνουμε τα πέταλα του άνθους,και πάλι με τα δαχτυλάκια μας

Βήμα 5ο
Όσο είναι υγρή η τέμπερα ρίχνουμε ροζ χρυσόσκονη


και έτοιμες οι αμυγδαλιές μας!!!!


πανεύκολο και διασκεδαστικό,δοκιμάστε το !!!!


Κάθε πίνακας είναι διαφορετικός με ατή τη μέθοδο!!!!!!


Νομίζω πως και ο Βαν Γκογκ θα ενθουσιαζόταν!!!


Δοκιμάστε το....
Καλή διασκέδαση!!!!!!


Σας άρεσε;;;Μοιραστείτε την ιδέα με τους φίλους σας!!!









ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ-ΑΝΟΙΞΗ

Άνοιξη ,Μποτιτσέλι



_________________________________________________



__________________________________________________________
Άνοιξη,Franz Xavier

______________________________________________________
άνοιξη στη Βίλα Μποργκέζε,Φλόρα

_________________________________________________________
Spring-Flowers-xx-George-Smith

__________________________________________________________
mattie lou o'kelley





Αμυγδαλιά

Παιδί και Περιβάλλον
Ο Μύθος
Η Αμυγδαλιά ήταν ένα νέο, πανέμορφο, ροδαλό κορίτσι.
Η μητέρα της την αγαπούσε πολύ, φοβόταν όμως τις κρύες μέρες του χειμώνα να την αφήσει να βγει έξω για να μην κρυώσει. Γι' αυτό το χειμώνα την κλείδωνε στο δωμάτιό της.
Μια μέρα όμως ο Βοριάς πέρασε έξω από το παράθυρό της, την είδε και την ερωτεύτηκε. Πώς όμως θα ερωτεύονταν και αυτή το Βοριά; Τριγυρνούσε θλιμένος έξω από το παράθυρό της.
Ωσπου μια νύχτα σκέφτηκε να μεταμορφωθεί σε πρίγκηπα. Ο Βοριάς παρουσιάστηκε στην Αμυγδαλιά σαν όμορφος νεαρός άντρας και της ζήτησε αμέσως να παντρευτούν. Εκείνη μόλις τον αντίκρισε τον ερωτεύτηκε και δέχτηκε την πρότασή του.
Μια μέρα λοιπόν, που έλειπε η μητέρα της από το παλάτι, βγήκε έξω τρέχονταςκαι αγκάλιασε το Βοριά.
Δεν άντεξε την παγωνιά και απ' το κρύο του ξεψύχησε.
Από τότε ντύνεται νυφούλα και δέχεται το άγγιγμα του αγαπημένου της Βοριά κάθε χειμώνα


                                    
______________________________________________________
Εικόνες









______________________________________________________________
Παράδοση
Αμυγδαλωτά Λέσβου
Το γλυκό των αρραβώνων



Δείτε πως γίνονται



                                              

___________________________________________
Παιδί και Γλώσσα
παροιμίες-εκφράσεις
  • Η καλή αμυγδαλιά ανθίζει το Γενάρη και βαστάει τ' αμύγδαλα όλο τον Αλωνάρη.
  • Για να φας αμύγδαλο πρέπει να το σπάσεις
  • Και το κουκούτσι αμύγδαλο.
  • Χέρι κάτασπρο κι αφράτο και ποδάρι αμυγδαλάτο
Λέξεις
αμυγδαλόψιχα, αμυγδαλωτά, αμυγδαλέλαιο ,αμυγδαλόπιτα, πικραμύγδαλο ,αμυγδαλοσαλάτα

Γλωσσοδέτες
Έχω μια αμυγδαλιά που κάνει
μύγδαλα, τσίγδαλα ,
μυγδαλοτσιγδαλότσιγδα
______________________________________
Παιδί και Μαθηματικά
  • Μοιράζω τα αμύγδαλα στα παιδιά-εισαγωγή στην έννοια της διαίρεσης΄
  • Ομαδοποιήσεις αμυγδάλων ξεφλουδισμένων και μη
  • Εκτέλεση συνταγής με αμύγδαλα
_______________________________________


Δημιουργία Εκφραση
Εργα τέχνης
  • Αμυγδαλιές,Ιακωβίδης

                                                              σχετικά με τον ζωγράφο


  • Ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς, Βινσεντ Βαν Γκογκ



http://www.garden-center.gr/el/plants/outdoorplants/fruitbearings/almond.aspx
_____________________________________________________

Δημιουργία ¨Εκφραση
Εικαστικά
Οι Δημιουργίες μας






__________________________________________________________
Δημιουργία Έκφραση
Δραματοποίηση
Αναβίωση Νησιώτικου γάμου


Κερνάμε στους καλεσμένους Σουμάδα,ένα παραδοσιακό ποτό από αμύγδαλα. Οι καλεσμένοι εύχονται ¨"στη σουμάδα σου" ,δηλαδή και στους γάμους σου!



Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Αργαλειός


Η χρήση του αργαλειού έχει τις ρίζες της από την αρχαιότητα. Βασικός ο μύθος της ΑΡΑΧΝΗΣ κόρης του βαφέα Ίδμωνα από τον Κολοφώνα. Η κόρη του η Αράχνη, φημιζόταν για την άριστη τέχνη της στην υφαντική. Αλλά είχε ένα ελλάτωμα, ήταν μία αδιόρθωτη υπερόπτης. Το ελλάτωμά της αυτό έγινε και η αιτία που απερίσκεπτα προκάλεσε την ίδια θεά Αθηνά να αναμετρηθούν! Η Αθηνά μεταμορφώθηκε σε γριά και πλησιάζοντας την κοπέλα, την συμβούλεψε ότι ήταν ασέβεια αυτό που έκανε…Όμως η Αράχνη δεν άκουσε τις συμβουλές της μεταμορφωμένης σε γριά Αθηνάς, και συνέχισε να  προκαλεί την Θεά. Η Αθηνά οργισμένη πήρε την κανονική μορφή της και έκτισε τον αργαλειό της στον ουρανό, ενώ η Αράχνη στη γη. Στο υφαντό της η Αθηνά ύφανε δύο θέματα κατά την μυθολογία…Τον αγώνα της με τον Ποσειδώνα για την προστασία της πόλης της Αθήνας και στο άλλο, τους ανθρώπους να τιμωρούνται που είχαν τολμήσει να αναμετρηθούν με τους θεούς. Η Αράχνη στο δικό της το υφαντό έφτιαξε σαν θέμα τους έρωτες του Δία και τα διάφορα “κουσούρια” των Θεών. Όμως αυτό που την εξόργισε υπερβολικά την Θεά Αθηνά ήταν όταν είδε τον Θεό Ύφαιστο να τον παριστάνει κουτσό και άσχημο. Θυμωμένη άρπαξε το υφαντό και το έσκισε με οργή, Έπειτα  την μεταμορφωσε σε ένα περίεργο και ασχημο ζώο, με μακρυά ποδια και σώμα παράξενο την σημερινή αράχνη. Και την  καταράστικε να πλέκει στο σκοτάδι, σε βρώμικα, ανήλιαγα και σκονισμένα μέρη τον ιστό της. Η Αθηνά στην αρχαιότητα προστάτευε την τέχνη την υφαντική, την ονόμαζαν “ΕΡΓΑΝΗ ΑΘΗΝΑ”. Η Πηνελόπη ύφαινε την ημέρα και ξύφαινε την νύχτα για να ξεγελά με αυτόν τον τρόπο τους μνηστήρες της, ώστε να περιμένουν να τελειώσει το “ΔΙΑΣΙΔΙ” της.



_________________________________________________________________________________


Με τα παιδιά μπορούμε να διασκεδάσουμε φτιάχνοντας αυτοσχέδιους αργαλειούς.
Συνάμα εξασκούν την λεπτή τους κινητικότητα και έρχονται κοντά στην παράδοση και τον πολιτισμό μας


http://www.craftstylish.com/item/2546/how-to-weave-on-a-cardboard-loom/page/all








_______________________________________________________________________________

Ο παλιός αγαπημένος αργαλειός της γιαγιάς
σε μοντέρνα έκδοση!

Hula Hoop Rug

Θα χρειαστείτε:
παλιά μπλουζάκια (T-shirt)
ψαλίδι
ένα χούλα χουπ

 

Ξεκινάμε με τις λωρίδες που θα κόψουμε 
από τα μπλουζάκια. Κόβουμε το γαζωμένο κομμάτι 
της μπλούζας στο κάτω μέρος και το πετάμε. 
Συνεχίζουμε να κόβουμε ισόπαχες λωρίδες 
μέχρι εκεί που αρχίζουν τα μανίκια. 

Για το πρώτο μέρος της κατασκευής 
θα χρειαστούμε 11 λωρίδες.

 

Τεντώνουμε μια λωρίδα και την τοποθετούμε 
όπως δείχνει η παραπάνω εικόνα. 

 

Συνεχίζουμε βάζοντας μια δεύτερη λωρίδα, 
δημιουργώντας έναν σταυρό.

 

Συνεχίζουμε μέχρι να βάλουμε και τις 11 λωρίδες. 

 

Πιάνουμε μαζί 2 από τις ακτίνες μας 
έτσι ώστε να έχουμε μονό αριθμό ακτίνων 
μέσα στον κύκλο μας. 
11 x 2 = 22 ακτίνες.
(- 1 που πιάσαμε με την άλλη)

Τελικός αριθμός ακτίνων: 21

 

Ασφαλίζουμε την πρώτη λωρίδα μας 
σε μια ακτίνα όπως φαίνεται στην εικόνα.


Ξεκινάμε το πλέξιμο!

Περνάμε τη λωρίδα μας μία πάνω, μία κάτω από τις ακτίνες. 
Κάθε ακτίνα έχει δύο κορδόνια. 
Σε αυτή τη φάση τα αντιμετωπίζουμε  σαν ένα. 
Για να βάλουμε τη δεύτερη λωρίδα,
την περνάμε στην πρώτη
κάνοντας μία μικρή θηλιά και περνάμε 
την υπόλοιπη δεύτερη λωρίδα μέσα από τη θηλιά 
που κάναμε για να ασφαλιστεί πάνω στην πρώτη λουρίδα. 
(βλ. εικόνα με την τοποθέτηση της πρώτης λωρίδας)
Το ίδιο κάνουμε και με τις επόμενες. 

 

Όταν έχουμε πλέξει περίπου 10 εκ. 
ξεκινάμε να αντιμετωπίζουμε 
κάθε ακτίνα σαν δύο ξεχωριστά κορδόνια 
και πλέκουμε με τον ίδιο τρόπο. 
Μία πάνω, μία κάτω.
Αυτό διπλασιάζει τις ακτίνες 
και έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα!

Νέος αριθμός ακτίνων: 42

Όταν φτάσουμε στις 2 πρώτες ακτίνες 
που είχαμε βάλει παρέα, τις ξεχωρίζουμε 
για να διατηρήσουμε τον μονό αριθμό ακτίνων.

Τελικός αριθμός ακτίνων: 42 + 3 = 45

 

Όταν φτάσουμε στο επιθυμητό μέγεθος,
κόβουμε τη λωρίδα που πλέκαμε 
και τη δένουμε σφιχτά πάνω στην τελευταία ακτίνα.

 

Τέλος, κόβουμε μία μία τις ακτίνες 
και τη δένουμε σφιχτά 
πριν κόψουμε την επόμενη.

 

3 πολύτιμες συμβουλές 
από την ...τεράστια εμπειρία μου
στα hoola hoop εργόχειρα! :-)

Νο 1: 
Χρησιμοποιήστε το ίδιο χρώμα για τις ακτίνες 
και τις πρώτες λωρίδες που θα πλέξετε 
για να αποφύγετε αυτό το ακανόνιστο κέντρο. 


Νο 2: 
Αφού κόψετε όλες τις λωρίδες, φτιάξτε ένα κουβάρι.
Το βρήκα πιο γρήγορο 
από το να βάζω τις λωρίδες μία μία...



Νο 3: 
Όσο πλέκετε μην ξεχνάτε να χτενίζετε 
τις λωρίδες σας για να πάνε προς το κέντρο.



Σχετικά εύκολη κατασκευή 
που μπορούν να κάνουν και τα παιδιά!

Και με ωραίο αποτέλεσμα!