Πως να εισάγουμε τα παιδιά του νηπιαγωγείου σε απλές μαθηματικές έννοιες;;;
Με παιγνιώδη τρόπο φυσικά!
Μια που ασχολούμαστε με τα χελιδόνια που θα επιστρέψουν στις φωλιές τους αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς δυο φωλίτσες για τα χελιδονάκια !
Η διαδικασία είναι απλή
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΕΛΙΔΟΝΟΦΩΛΙΑΣ
Τι θα χρειαστούμε;
- ένα ζευγάρι γάντια
- μία λεκανίτσα
- ένα άχρηστο μπολάκι(π.χ.απο συσκευασία κρέμας)
- ατλακόλ
- κομφετί ή κομμάτια χαρτί (αποκόμματα ή χαρτοπετσέτα,ή χαρτί υγείας)
- λίγο νεράκι
αναμειγνύουμε όλα τα υλικά μαζί στη λεκανίτσα .Με αυτό τον τρόπο δημιουργούμε έναν αρκετά πηχτό χαρτοπολτό τον οποίο θα πλάσουμε καλά ....
και έπειτα χρησιμοποιώντας ένα μικρό μπολάκι ως φόρμα θα "πλάσουμε " την φωλίτσα για το χελιδόνι!
άφού στεγνώσει καλά ,την βάφουμε...
και βάζουμε άχυρο ή πριονίδι αν δεν έχετε!
Πολύ εύκολο!
έτσι φτιάξαμε στην τάξη τις φωλίτσες αυτές!
Παιδί και Μαθηματικά
Εισαγωγή στην έννοια της πρόσθεσης
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις φωλίτσες ,θέλησαν να βάλουμε αυγουλάκια μέσα! Οπότε πήραμε τις σφαίρες που έχουμε στη γωνιά με τα παιχνίδια και τις κάναμε αυγουλάκια!
Το προβλημα ήταν το εξής
έχουμε 2 χελιδονοφωλιές στις οποίες ζούνε 2 χελιδόνια.
Το πρώτο έκανε 2 αυγουλάκια και το δεύτερο 3.
Στο τέλος της άνοιξης πόσα νεαρά πουλάκια θα έχουμε στη γειτονιά;
Χρησιμοποιήσαμε τις καρτέλες με τους αριθμούς για να έχουμε και συμβολική αναπαράσταση εκτός από την εικόνα!
Τα παιδιά έβγαζαν τα αυγά , τα μετρούσαν όλα μαζί και έβρισκαν το αποτέλεσμα!
Δοκιμάσαμε κι άλλους απλούς συνδιασμούς.
Και μετά κάναμε το ίδιο στον πίνακα και σε φύλλο αξιολόγησης
Ήταν μία διασκεδαστική προσέγγιση των μαθηματικών στο νηπιαγωγείο μας!Ελπίζουμε να σας άρεσε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου